Jak spát v těhotenství.

Naprosto normálním jevem v těhotenství je neklidný spánek, převalování se z jedné strany na druhou. Vlivem stresu, hormonálních výkyvů i nepohodlné matrace mají těhotné ženy často problém se spánkem. Nejlepší polohou v těhotenství je spánek na levém boku. Ten je vhodné trénovat již od chvíle, co zjistíte, že jste v jiném stavu. Spánek na levé straně zlepší krevní oběh a výživu dítěte z placenty. Vhodné je zcela se vyhnout spánku na zádech a to i v pokročilém stádiu těhotenství, kdy bříško neumožňuje spát na břiše. Důvodem, proč se vyhnout spaní na zádech je to, že celá hmotnost dělohy leží na páteři a tlačí na ni. Dochází také k tlaku na střeva, tepny a důležité krevní řečiště. Toto způsobuje například vznik hemeroidů nebo poruchy krevního oběhu.

TIPY PRO DOBRÝ SPÁNEK

Dostatečně pijte – během dne dopřejte svému tělu dostatek vody. Bude se vám lépe spát.

Nevzdávejte se pohybu – dopřejte si každé ráno či dopoledne cviky, které vám pomohou zlepšit krevní oběh a pomohou předcházet křečím. Necvičte však odpoledne a večer. Cvičením se zvýší váš adrenalin, což může mít za následek nespavost.

Dodržujte režim -snažte se v těhotenství dodržet řád, vybudovat si každodenní rutinu. Dopřejte si šálek čaje nebo si přečtěte oblíbenou knihu. Pravidelný režim pomáhá lépe usnout.

Ujistěte se, že máte kvalitní matraci matrace je základem kvalitního spánku. Nesmí být příliš měkká, ani příliš tvrdá. Vyberte si také vhodné polštáře, které vašemu tělu poskytnou potřebnou oporu. Vyhněte se kofeinu a kouření – vyhněte se kofeinu a kouření, které škodí plodu. Dbejte na vyvážený jídelníček. Příliš těžká jídla nebo naopak hlad vás mohou v noci budit. V případě, že jste unavená stále a nemůžete v noci spát, je vhodné informovat o tom lékaře. Nedostatečný spánek negativně ovlivňuje vývoj dítěte.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *